Tuesday, October 5, 2010

Leesya dah sebulan...:)

Harini umo Leesya genap sebulan...semakin hari semakin kuat and lincah...kadang2 bersilat nak menguruskan dia...especially masa mandi...dia suka main air...diam jek tapi bile terbalikkan nak basuh belakang badan, "berjalan" lak dia ke depan...tak mo dah condong2...kelakuan tak macam budak kecik...agaknye kesan aku minum Anmum Materna kot...hahaha...sekarang Mama and Lena gilir2 mandikan dia...maybe next week aku lak praktikal mandikan Leesya...yelah sebab Ahad depan dah nak balik rumah Salak Tinggi...everything pasal Leesya aku kene hands on...huhuhu...cam takut tak mampu lak...erm...tapikan aku Mama dia...sure boleh...

So cam besalah...baby almost every month kene amik injection...BCG and Hepatitis B (dos 1) dah dapat masa lahir dulu...ni amik Hepatitis B (dos 2) lak kat Klinik Kesihatan Ampangan...kelam-kabut jugaklah...Mamanye check kat bilik lain...baby kat bilik lain...Mamanye kene check blood pressure, blood, berat, breast, ect...baby lak kene check respon, berat, tinggi, ukur lilit kepala and dada, ect...2 jam gaklah nak settle sume...Leesya ni kelakar...before inject, tido...kene inject, nangis...pastu jap jek dia leh lena balik...rileks jek cam tak de pape berlaku...bertuah punye budak...

Checkup baby sebulan ni so far okla...both mama and baby are find...berat Leesya dah naik jadi 3.3 kg...berat lahir 3.2 kg...patutlah rasa semangat jek tiap kali angkat...pernah sekali tu, hampir terkehel pinggang ni sebab pusing badan nak amik dia...malamnye terpaksa suh Papanye urut ngan minyak panas...2 hari baru lega...

Oh, last week Leesya dapat 3 new items...Papanye semangat belikan rocker, stroller and katil kat Jusco Seremban 2...sumenye brand Sweet Cherry...habis RM800 duit Mama Leesya...penuh kete Afu tu ngan barang2 Leesya jek...hahaha...Mama lak geleng pala tak terkata tengok menantu sorang ni yang teruja dapat anak...hehehe...

* Leesya di atas Rocker...diam jek baru lepas minum susu... 

* Muka tak mengerti and tak tau nak wat pe...hahaha...

* Lama sket baru pandai respon...dia try pukul2 mainan yang tergantung tu...tapi tangan bersepah lagi... 

* Ni lepas main rocker...sedang mengamuk nak susu balik...hehe...pipi tu bintat sebab timbul ruam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails