Nuffnang

Wednesday, August 15, 2012

EBM's freezer...=D

Hehehe...harini sangat2 happy...actually sian lakiku tu...time2 pantang ni, macam2 lah aku request suh dia beli itu ini, cari itu ini, survey itu ini, bawak datang itu ini...yelah dah terpaksa, terperap lam rumah jek...pe sangatlah leh wat...mengarah jelah...dia pulak menurut jek...penat2 dia pun, dia try pe yang mampu...kekeke...love U darling...muahhh...

Ok...citer dia camni...lepas2 beranak tu and dah start kumpul stock EBM...aku tanya dia, boleh tak if kite beli small freezer...? Just untuk simpan stok EBM yang sekarang ni semakin memenuhkan bahagian freezer peti ais Mamaku tu...dia kata ok, tanpa banyak soal...and start survey...aku kata lagi, boleh tak dapat before Raya...? Dia kata tengoklah...tanya aku balik, berape bajet...? Aku kata murah2 dah lah...2nd hand pun takpe...around RM500 ke...dia kata ok...

So today, lepas keje, dia straight go to Puchong...amik small freezer aku tu...beli dari Chinese guy ngan harga RM500 jek...memang kenelah ngan badget kan...sebab before ni, dah deal ngan G...aku contribute RM500 jek...if lebih, dia kene bayar...kekeke...jahat kan? Rupenye petang2, Puchong jem sampai tak bergeraklah...sempatlah dia call, bebel macam2...plan asal dia, amik freezer terus balik buka kat rumah...tapi gara2 jem tak bergerak, dia park mana tah, jalan kaki pulak buka kat restoran Pelita Nasi Kandar tepi IOI Mall tu...lepas makan, baru jumpe Chinese tu...kekeke...sebab mamat tu pun sangkut lam jem...dekat 10pm baru sampai rumah...dia kata semput gak angkat sensorang...hehehe...sian lakiku ituh...huhuhu...demi Cikenit 2...our Qasreena...dulu time Leesya, susu badan tak banyak...=)

Actually, criteria freezer yang aku nak simple jer...kecik, 2nd hand pun takpe, pintu kat depan and bajet RM500...tapi lakiku punye criteria lagi specific...nak yang bertray so senang susun and amik...hah now...dapatlah freezer ni yang memang sangat2 memenuhi criteria2 kiteorang...next plan is transfer EBM from Seremban to Sepang sket2...and tingkatkan production susu...tapi taklah drastic sangat time pantang2 ni...sian lak Cikenit 2 tu kang ngamuk2 tak puas...=P

EBM's freezer brand Faber...RM500 jek...2nd hand pun...=D
Reena @ 16 days...tuan punye freezer...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails