Nuffnang

Sunday, August 12, 2012

Yeay...berjaya collect 100oz...=D

Suka...suka...suka sangat hati ni! Tepat jam 11.30pm, aku berjaya collect 100oz Expressed Breast Milk (EBM)...and fyi, today baru hari ke-13 berpantang! Memang kejayaan besarlah seumur hidup aku! Kalau dulu tahun 2010, time pantang Leesya, susu memang meriah on 2nd weeks...sampai basah2 lah baju..then masuk jek 3rd weeks terus merudum...sian sangat kat dia...ngamuk sakan gara2 tak puas...bergayut, menempel dekat sejam sampai sakit2 pinggang and belakang...rasa tension sangat masa tu! At the end...nak tak nak terpaksalah akur and relakan dia minum susu formula...huhuhu...semenjak dari tu, terus aku berikrar...untuk 2nd kid, aku akan berusaha breastfeed selagi mampu...itulah janji aku pada anak yang entah bile wujudnye...

Here only 80oz freezing...10oz non-freeze in the fridge...10oz freezing at Sepang's house...=D

Ok...back to the story...sekarang ni aku rasa sangat2 berkeyakinan, bangga gile, kagum ngan kebolehan diri, kurang tension compare ngan dulu, lebih rilex and tenang sket...petang tadi my lovely hubby, G nak pi Hospital Besar Seremban...melawat mak kawan dia yang juga jiran lama kat Senawang dulu...dah 4 hari makcik tu terlantar...husband dia lama dah meninggal dunia and bergantung harap ngan 2 anak bujang...sakit pe? Sakit orang berumur...so aku pesanlah suh belikan few things...cam pampers Leesya and Reena, nestum Leesya, body scrub aku, sekotak Autumnz storage bag (25pc), ect...lama jugak dia pi sebab survey freezer untuk simpan EBM nanti...alih2 balik tu, dia kata dia beli 2 kotak Autumnz storage bag...terkejut aku...yelah rasa cam banyak sangatlah pulak...dia kata takpelah boleh buat spare...terdiam aku...so dari sudut lain, aku tau dia memang sangat2 menyokong aku meneruskan activity baru ni...=D

My 2nd and 3rd boxes of Autumnz EBM Storage Bag...just prepare...

Yer...gagal sekali tak bermakna gagal selamanye...demi Reena, aku akan berusaha jayakan...aktiviti aku seharian kalau tak menyusu, pam sampai dapat at least 2.5oz, tengok dia tido, surf2 internet sampai aku lak tertido...erm...nampak cam rileks kan? Tapi tulah satu2 waktu yang perempuan boleh berehat sepuas-puasnye...soal Leesya, Mama Ngah Lena uruskan...soal makan, Mama masakkan...soal rumah, kucing and kete yang terbiar, G uruskan...bahagianye hidup...=)

My milk booster yang secretly dibeli hubby...on my 2nd day berpantang...

Tapi time pantang2 ni, 1 jek perasaan yang susah nak elak...rasa semacam jauh sangat ngan lakiku tuh...yelah kite sibuk urus baby, tukar pampers, tunggu dia tido...de masa terluang sket pam susu or urus diri lak...de waktu free lagi kene tido sama ngan baby...sian dia jugak penat ulang alik Seremban-KL...kene selang-seli tido Seremban and Sepang...yer...bile lahirnye baby, sume orang kene bertolak-ansur...lega jugak Leesya tak terlalu jealous or bergantung sangat ngan parent dia yang masing2 busy ni...memang sangat2 independent and memahami!

Reena @ 11 days...lepas minum...

Reena @ 11 days...sleep calmly after that...

Reena @ 12 days...every minutes is night time...

Reena @ 13 days...pipi semakin bulat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails