Wednesday, April 9, 2008

Nak Kaya....Kenalah Kawen...

Di dalam memilih 2 orang lelaki sebagai imam bagi sembahyang berjemaah...dan sekiranye mereka mempunyai kepandaian yang sama...samada dari segi bacaannya, tajwidnya mahupun ilmunya...maka adalah lebih afdal untuk memilih lelaki yang sudah berkahwin....

Salah satu sebabnya adalah kerana jiwa dan hati orang yang sudah berkahwin adalah lebih tenang dan tenteram berbanding orang yang belum berkahwin. Sembahyangnya akan lebih khusyu’. Bagaimana perasan tenteram itu? Saya tidak pandai nak jelaskan bagaimana...hanya orang2 yang dah kahwin je yang dapat merasakan perasaan itu. Tapi seriously...paling cepat, perasaan tenteram itu akan hadir ke dalam diri si suami sebaik sahaja dia melafazkan akad nikah….dan paling-paling lewat… si suami akan merasakan jiwanya tenteram apabila dia selesai mengerjakan solat maghrib berjemaah bersama isterinya…

Selain daripada sunnah nabi, perkahwinan juga banyak mempengaruhi seseorang di dalam menentukan fokus serta matlamat di dalam kehidupan mereka...

Sebagai contoh...

Sewaktu di alam persekolahan… matlamat “UTAMA” kita biasanya adalah.. mendapatkan keputusan yang cemerlang di dalam peperiksaan..

Sewaktu di peringkat universiti...matlamat “UTAMA” kita pula ialah ingin mendapatkan “four flat”/keputusan cemerlang…yer...yer...saya tahu , pada waktu ini, memang ada banyak lagi benda2 lain yang turut menjadi matlamat anda…seperti...nak kereta Viva, nak awek/balak loaded, nak itu...nak ini…dan bermacam-macam lagi perkara yang ingin dikecapi… tetapi antara kesemua matlamat itu, satu matlamat yang paling-paling “UTAMA” untuk anda capai ialah...keputusan yang cemerlang di dalam peperiksaan. Matlamat-matlamat lain tu… hanya matlamat sampingan saje…kalau dapat...alhamdulilah.. kalau tak dapat pun...masih ok je… takderlah sampai nak frust menonggeng…

Begitu juga selepas tamat belajar…matlamat UTAMA anda sekarang ialah...nak mendapatkan pekerjaan!...jarang yang menetapkan matlamat untuk kahwin ataupun ingin menjadi jutawan pada waktu ini…kalau ada niat nak kahwin pun...ia adalah matlamat no 2...matlamat no 1 pada waktu ini ialah…mendapatkan pekerjaan dulu!...atau sekurang-kurangnya..membuat sesuatu yang mampu memberikan pendapatan yang stabil setiap bulan…jadi...matlamat no 1 pada waktu ini...dapatkan pekerjaan/pendapatan tetap...

Selepas dah dapat pekerjaan…barulah fikir nak kahwin pula...so...matlamat UTAMA anda kini ialah...Nak Kahwin!!...matlamat nak jadi jutawan? Mungkin ada…tapi itu matlamat no 2…matlamat no 1 kini.. nak kahwin!!!..

Saya faham...tidak semua orang mempunyai matlamat ini sebaik sahaja mendapat pekerjaan… ada sesetengahnya, mempunyai matlamat lain, ada yang matlamatnya ingin membantu keluarga terlebih dahulu, membantu ibu-bapa menyara perbelanjaan persekolahan adik-adik, membantu keluarga mendapatkan tempat tinggal yang selesa dan sebagainya. Lepas dah selesai semua tanggungjawap tersebut, barulah fikir pasal kahwin…

Kalau tak kahwin.. tak boleh jadi jutawan ke? Boleh! Tapi...perjalanan anda akan sedikit sukar...kerana matlamat & fokus anda akan sering/mudah terpesong kepada perkara-perkara lain yang lebih utama seperti...nak lulus periksa, nak cari kerja, nak kahwin, nak rasa dicintai dan sebagainya. Kan dah cakap kat atas tadi…orang yang tak kahwin lagi nie...jiwa mereka tak tenteram!…

Pendek kata… manusia ini sememangnya mempunyai matlamat serta fokus yang berbeza-beza, ianya bergantung kepada keperluan-keperluan serta tahap kepuasan yang ingin dicapai serta berperingkat-peringkat.

Kesimpulannya… jika anda bercita-cita ingin menjadi jutawan… anda kena kahwin dulu!…

Jadi di mana anda nak dapatkan duit untuk kawen ni?...memperkenalkan E-Book Rahsia Mencari Duit Kahwin Yang Terkenal...



Di dalam ebook ini, anda akan diberikan panduan asas mengenai teknik-teknik pengurusan kewangan yang betul yang sememangnya direka khas untuk orang-orang bujang yang sedang berusaha mengumpul duit bagi melangsungkan perkahwinan mereka.

Ebook ini, menggunakan gaya bahasa yang mudah serta bersahaja, amat sesuai untuk bacaan golongan muda seperti anda. Anda akan berasa seronok dan teruja apabila membacanya.
Saya pasti, semangat anda untuk mendirikan rumahtangga akan membara dan berkobar-kobar apabila selesai membaca ebook ini.

Di dalam ebook ini, anda akan didedahkan dengan:-
  • Teknik bagaimana anda dapat menguruskan kewangan anda dengan betul dan berkesan.

  • 18 tips bagaimana anda dapat berjimat dan mengumpulkan wang anda sehingga RM10,000 dengan mudah.

  • 6 cara bagaimana anda dapat mengurangkan serta mengawal hutang anda.

  • Bagaimana mengelakkan kesilapan-kesilapan yang sering dilakukan oleh orang ramai apabila cuba mengatasi masalah kewangan mereka.

  • Bagaimana mengawal dan melangsaikan hutang anda dengan cepat.

  • 7 cara bagaimana meningkatkan pendapatan anda.

  • Contoh bagaimana seorang pemuda menjana pendapatan sehingga RM3,000 dalam masa 5 jam dengan hanya berdiri di khalayak ramai. (Bukan meminta sedekah)

  • Ketahui rahsia bagaimana memperolehi rezeki yang melimpah ruah seperti yang telah dijanjikan oleh Allah khusus untuk mereka yang ingin mendirikan rumahtangga.

  • Serta berbagai lagi rahsia serta tips yang menarik yang boleh dijadikan panduan hidup anda di dalam mengharungi kehidupan sebelum dan selepas perkahwinan.



Sebagai BONUS, jika anda memesan ebook "Maskahwin Yang Hilang" pada HARI INI!!, kami juga akan memberikan anda...BONUS BERNILAI RM69 INI PERCUMA!!


BONUS #1 : Ebook Cinta Bahagia (Bernilai RM25) - PERCUMA!

Sebuah ebook panduan yang penuh dengan tip-tips mencari cinta sejati. Di dalam ebook ini anda akan mengetahui bagaimana memancing hati pasangan anda serta bagaimana memelihara cinta yang sedia ada agar terus segar dan berkekalan.

Teknik-teknik bagaimana untuk mengurus serta mengimbangi antara kerjaya dan cinta juga turut disentuh di dalam ebook ini.



BONUS #2 : 101 Romantic Ideas (Bernilai RM27) - PERCUMA!

Di dalam ebook ini, anda akan dihidangkan dengan 101 idea yang sangat romantik dan menusuk jiwa yang boleh anda gunakan bagi menambat hati pasangan anda.

Idea-idea yang dipaparkan, amat sesuai sekali bagi menghangatkan kembali hubungan cinta antara anda dan pasangan anda.

Dengan ebook ini, anda mampu menjadi pasangan yang paling bahagia dan romantik.


BONUS #3 : Personal Budget Tracking Sheet (Bernilai RM17) - PERCUMA!

Amat sesuai digunakan untuk membantu anda merekodkan semua perbelanjaan anda setiap hari dan setiap bulan, sekaligus dapat membantu anda mengenalpasti dan menganalisa tabiat perbelanjaan anda setiap bulan.

Dengan perisian ini, anda dapat merancang dengan lebih teliti dan mengatur perbelanjaan anda setiap bulan dengan lebih berkesan.



Anda rasa tak percaya?...teruja dengan bonus2 percuma ni?...sila klik banner di bawah...


P.S: Ebook ini berharga RM15, kos yang sama apabila anda pergi menonton wayang bersama kekasih anda. Bukankah lebih bijak untuk anda mendapatkan ebook ini demi mengecap nikmat berumahtangga yang lebih besar dan berkekalan berbanding nikmat menonton wayang yang hanya sementara?

P.P.S : Ebook ini juga amat sesuai untuk dijadikan sebagai hadiah kepada kekasih anda, insyallah dengan membaca ebook ini, diharapkan hati si dia untuk masuk meminang akan terbuka. :)

P.P.S : Mungkin kini anda sedang berkata di dalam hati, "Tidak mengapalah, saya akan dapatkan ebook ini nanti". Kemudian, anda akan meninggalkan website ini dan meneruskan kerja-kerja seharian anda.. akhirnya, anda lupa tentang website ini dan masalah anda untuk mencari duit kahwin terus menghantui fikiran anda tanpa ada jalan penyelesaiannya. Kini, masalah anda berulang kembali, setiap hari, hati anda akan merasa gelisah dan tidak henti-henti memikirkan, bagaimanakah caranya hendak mencari duit untuk perkahwinan anda.. masalah yang sama kini kembali ke fikiran anda dan terus menerus menganggu fikiran anda berulang-ulangkali. Jadi, usahlah bertangguh... semakin lama anda bertangguh, semakin lama lah masalah tersebut akan terus membelengu diri anda. Bertindaklah dan dapatkanlah ebook ini sekarang juga!.. Insyaallah, perjalanan anda untuk menuju ke gerbang perkahwinan akan menjadi mudah dan lancar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails