Nuffnang

Sunday, June 27, 2010

Cramp kaki yang tersangat sakit...

Hari Khamis malam aku diserang cramp kat betis kaki kanan...tak perasan pukul berapa...tapi rasanya sebab hujan...cuaca sejuk...awalnye nak regangkan kaki, mengeliat tapi tertiba2 cramp...cepat jek dia naik dari pergelangan kaki menghala lutut...biasanye aku urut sendiri sebelum dia merebak...tapi dengan perut yang dah mengeras, membulat ni...susah pulak nak capai kaki sendiri...aku picit lengan G cakap "cramp2" sambil mengerang...dia pun ngan pantasnye tau pe nak dibuat...terus bangun urut2 hujung jari and betis tu so that otot2 jadi lembut...if dia tak urut cepat, sure2 aku nangis...sebab sakit tu 1 hal tapi sebenarnye aku takut if cramp tu berpanjangan berhari2...yang kelakarnye...masa G urut tu, dia leh lagi membebel kata puncanye aku tak makan sayur banyak...aku lak tak kuasa nak balas balik sebab sibuk menahan sakit...pastu 2-2 tido balik macam takde pape yang berlaku...hahaha...

Pagi tu bangun, tanya G...samada dia ingat tak aku kene cramp...G kata ingat...then tanya lagi, ingat tak pe dia bebel2...G kata tak...aku dah gelak2...G wat muka tak puas hati, paksa aku bagitau...aku cakaplah dia bebel pasal tak makan sayur tu...G tak caya...nampak sangat dia mamai2 jek urut aku time tu...takpelah sayang...janji dia tau pe nak dibuat bila time kecemasan camtu...

Biasanya if malam kene cramp, pagi tu kaki dah ok...tapi kali ni paling teruk rasanya...tengkot2 lak aku berjalan ke toilet...huhuhu...takkan nak ke office berdengkot2 camni...erm, terpaksalah work from home (WFH)...sibbek takde meeting...WFH ni senang...nanti agak2 dah tak larat sangat nak pi office, WFH jek...

Sampai malam, aku jalan berdengkot2...ish tak leh jadi ni...camne nak jalan2 IOI Mall hari Sabtu...? Malamnye aku suh G urut ngan minyak panas...mengerang jugaklah aku tahan sakit...pagi Sabtu bangun, ingatkan kaki dah ok tapi tak jugak...huhuhu...taklah berdengkot sangat tapi kene jalan slow2 and banyak rehat kat seat mana2 sebab bawah perut lak sakit2...ni tak sure lak sebab pe...takkan berkait ngan cramp...? sempat shopping jap jelah kat IOI Mall semalam...

Dah 2 hari kaki ni sakit sebab cramp...erm...takleh jadi ni...malam tadi aku cuba naikkan kaki ke dinding beberapa minit sambil dengar radio...G lak dah lama dibuai mimpi...pagi ni, bangun2 terus hilang sakit cramp tu...ooo...petua baru ni...kalau kaki cramp tu amik masa berhari nak baik, naikkan kaki ke dinding beberapa minit sampai lenguh...sure baik lepas tu...hehehe...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails