Nuffnang

Thursday, September 16, 2010

Makan laksa Johor masa pantang...:P

Harini cuti sempena Hari Malaysia...so sume de kat rumah...alang2 Wan Penang datang tengok cicit first dia ni...Mama pun masaklah special sket...laksa Johor...besa time2 raya, first or second day, memang Mama akan masak...tapi kali ni delay sket sebab busy uruskan aku and Leesya...

Uish...memang mengugat imanlah...bau kuah yang tengah mendidih tu wat aku terliur jek...de gak aku intai2, tolong kacau2 kuah tu...bile takde orang lalu, amik bau...fuh...dah tak tertahan tu tanya Mama and G, boleh ke aku makan...? Geramlah tengok...tak sedar agaknye baru 11 hari berpantang...:P...Mama kata ok jek sebab kuah tu wat daripada ikan...yes...so pe lagi...petang tu kiteorang makan dalam bilik sambil tengok2 Leesya...dia dah puas minum susu tapi takmo tido...terkebil2 jek tengok Mama and Papa dia makan...hahaha...patutnye spagetti and kuah jek aku leh makan...tapi bile Mama takde...gatal gak tangan ni amik sket timun, bawang and daun pudina...rasa tak "chrunchy" lak tanpa timun...yela orang kata timun kan sejuk...takle makan time pantang2 ni...bawang ok...daun pudina pun tah leh makan ke tak...

Time dinner lak makan nasi lauk ikan parang masak sup asam...pastu sambung makan laksa...uish...takpe ke makan banyak laksa ni...? Takut gak if nanti2 effect kat badan...erm...nak wat camne...menggoda sangat bau laksa tu...G hanya mampu geleng pala...nantilah...dah sihat and de masa nanti nak try wat laksa Johor ni...harapnye sedap cam Mama wat...hahaha...leh ke...? Penggile spagetti betul...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails