Nuffnang

Sunday, August 22, 2010

Tak sahur tak pose...

Erm...actually bukanlah tak sahur...tapi tak sempat bersahur betul2...meaning tak makan nasi...huhuhu...terbangun lambat...besalah dalam sebulan mesti ter'miss' sahur 2, 3 kali...so ni yang pertamalah untuk kiteorang...bangun 5.45 am bermakna tinggal 15 minit jelah untuk makan...plannye nak wat maggi 2 bungkus...tapi sudahnye G hanya sempat makan 3, 4 biji buah kurma and segelas air chcocolate Dutch Lady...aku lak minum air choc gak and G awal2 dah pesan aku pose sekerat jelah harini...pose sekerat pun nanti kene ganti fullday gak...huhuhu...baby punye pasalkan...ikut jelah...

Untuk lunch, aku wat mee goreng basah, 4 ketul nugget ayam and air nescafe O...rasa bersalah jek makan sensorang ngan dikelilingi meow2 yang sibuk nak2 gak...G lak sibuk betulkan motor Z kat luaq...as usual bile dah pose sekerat ni...baby still wat perangai walaupun aku dah makan...dari lunch time sampai petang...terasa kaki dia crawling2...maka berubah-ubahlah bentuk perutku ini...layan jelah...

Menu berbuka harini plannye wat mee goreng basah...habiskan baki mee lunch tadi...maybe goreng nugget sket and cempedak...nyum2...dalam banyak2 buah...cempedaklah paling aku suka selain mata kucing, longan, jagung, delima, mangga, sengkuang, kelapa...air kegemaran time Ramadan pun cendol jek...sebab susah nak jumpe hari2 besa...

Oh, harini 12 Ramadan...selama tu sempatlah aku pose 8 hari...and off 4 hari...untuk rekod, hari2nye adalah...
  1. 14/08 - fullday
  2. 18/08 - fullday
  3. 19/08 - halfday
  4. 22/08 - halfday
Yang halfday tu confirm punye kena ganti fullday...

Updated:

Hahaha...nak jadi cite...lepas siap aku masak mee goreng basah and telur dadar 2 biji (ni wat hiris2 letak atas mee)...G lak sambung goreng ayam 4 ketul...tengah2 goreng tu gas habis...yang sadisnye kiteorang takde stok gas...time tu dah 7 pm...hehehe...so dengan terpaksa relanye makan mee tanpa ayam goreng...tapi de la udang besar dalam tu...sian G...pagi tadi tak sempat sahur...petang lak tak sempat makan ayam goreng...cempedak pun tak sempat goreng...tunda buka pose sok jelah...so, lepas solat Maghrib...G pi lah kedai beli gas sensorang...sahur nanti sambung goreng ayam yang half cook tu...tu pun if terbangunlah...hofefully...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails