Nuffnang

Tuesday, August 24, 2010

Totally miss sahur...

Sejak keje kat rumah ni...malas betul rasanye nak bangun pagi...biasanye ni lah yang terjadi...

4.45 am - Alarm phone 2-2 bunyi tapi pejam mata meraba bawah bantal...picit suh snooze lagi 5 minit...
5.00 am - Alarm phone still bunyi...tapi cam besa 2-2 ignore...
5.15 am - G paksa diri bangun...goyang aku suh bangun...then menonong mamai2 pi toilet...
5.20 am - G start masak or panaskan pape...aku lak mamai2 pi toilet...
5.35 am - Baru start makan depan tv sambil tengok cite Nur Kasih...busan tengok 2 kali...tapi tak de cite lain...so layan jelah...
5.55 am - Habis makan...if rajin, terus basuh pinggan...if tak, tinggal jek lam sink and menonong landing atas katil balik...
6.00 am - Dengar azan Subuh...
6.15 am - G tolak aku suh solat Subuh...tapi dia landing lagi...
6.20 am - G mandi...lepas solat...aku sambung berguling lagi...
6.40 am - G habis mandi and terus bersiap ke office...aku dah terlena...
6.50 am - G wat nasi meow and clear up taik2 dorang...
7.00 am - G start Afu then masuk balik kejut aku kata nak pi dah...
7.05 am - Salam G and muah2 sket...then dia tutup gate and bye2 dia sampai hilang dari pandangan...
7.15 am - Wish morning kat meow2 sume...tanpa mandi, alihkan cage anak meow and sapu pasir2 taik yang terabur...
7.30 am - Say bye2 to meow2 sume...kunci grill and tengok tv lak...
8.00 am - Terbangun sakit belakang...rupenye dah lama tv tengok aku...tutup tv and kipas...menonong sambung tido lam bilik...

Ni lah rutin weekday kiteorang...tapi tah camne...harini sume yang di atas tak berlaku...tapi ini yang terjadi...

8.00 am - Aku terbangun dengar G lam toilet...tengok tingkap dah terang giler...lalu teringat hari Sabtu ke harini...Selasa lah...then...eh, pose...? alamak, dah miss sahur...ah, lantaklah...lalu peluk bantal sambil tarik toto...
8.10 am - G kejut suh mandi...then cakap tak yah lah pose...sebab dah miss sahur...
8.20 am - Bersiap pi checkup...tapi baru teringat carta gerak baby lama tak isi...
8.25 am - Buka laptop and send mail kata online lambat sket harini...and isi carta gerak baby tu...dah lama tak kire...so hentam jelah masanye...dorang bukan check sangat pun...
8.35 am - Bergerak ke Klinik Kesihatan Salak Tinggi and sampai 5 minit kemudian...

Cite selanjutnye klik SINI...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails